IP Address چیست؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

IP یا Internet Protocol Address
هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود به یک شماره شناسایی منحصر به فرد نیاز دارد که بتواند با آن ارتباط برقرار کند، آن شماره منحصربه فرد آدرسIP نامیده می شود.
دنیای اینترنت توسط مجموعه ای عظیم از کامپیوترها، گوشی های هوشمند، تبلت ها و … احاطه شده است، این دستگاه ها با استفاده از کانال های ارتباطی مختلفی با یکدیگر در ارتباط هستند و به تبادل اطلاعات می پردازند. تصویر زیر نشان میدهد که در اینترنت مرزهای فیزیکی معنا و مفهومی ندارد و هر شخصی می تواند خدمات خود را بدون محدودیت مکانی در اختیار دیگران قرار داده و از این طریق کسب درآمد کند.

خوب حالا شاید برای تان سوال پیش بیاید که در این شبکه ارتباطی عظیم، دستگاه ها چگونه شناسایی و متمایز می شود؟
در پاسخ به این سوال میتوانیم بگوییم که به هر دستگاهی که به شبکه اینترنت متصل می گردد ساختار مشخصی از اعداد اختصاص داده خواهد شد که به عنوان هویت مجازی یا شناسه منحصر بفرد آن دستگاه شناخته می شود. این ساختار عددی توسط ISP یا سرویس دهنده های اینترنتی(مانند سایبر تلکام،ام تی ان، افغان تلکام، روشن و …) که از آنها خدمات اینترنت دریافت می کنید تخصیص داده می شود.
به ساختار عددی مانند 95.217.89.8 آدرس آی پی (IP Address) گفته می شود.

روش پیداکردن ادرس IP
برای پیدا کردن آدرس IP که به شما اختصاص داده شده است وارد سایت whatismyipaddress.com شوید. در تصویر زیر اطلاعاتی مانند کشور، ولایت و سرویس دهنده اینترنت از آدرس IP بدست آمده است.

مشابه توضیحات بالا، وب سایت های موجود در اینترنت نیز دارای آدرس IP هستند، برای پیدا کردن آدرس IP یک وب سایت کافی است از منوی Start گزینه Run را انتخاب کرده و در پنجره ای که ظاهر خواهد شد CMD را تایپ کنید، سپس طبق تصویر زیر از دستور پینگ(ping) به همراه نام دامنه موردنظرتان استفاده نمائید.


به عنوان یک روش جایگزین نیز می توانید از سرویس آنلاین ping.eu/ping مطابق شکل ذیل استفاده کنید.

با اولین دیتا همراه باشید تا درمقاله های بعدی با IPV4 و IPV6 هم آشنایتان کنیم.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#IP_Address
#آی_پی_آدرس





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , ip ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: